Tour de Femme arrangeres af den økologiske paleologiske fødevarevirksomhed: StoneBros

6 depoter Medalje i træ Økologi 103km natur Vandkaniner Flere toiletter Mekanikere

Kræver 103 km ikke masser af træning?
(Spørgsmål vedr. træning og Tour de Femme)

 

"Styrke kommer ikke fra fysisk kapacitet, den kommer fra ukuelig vilje"
Med Gandhis ord som udgangspunkt, er 103 km på cykel både muligt og realistisk for langt de fleste og vi gør alt, hvad der står i vores magt for at hjælpe dig godt igennem Touren. Derfor har vi flere depoter end i noget andet cykelløb og hele tiden hjælpere omkring dig, så du ikke går kold undervej.

Statestikken taler sit tydelige sprog: Vores deltagere tæller unge piger på 14 (i følgeskab med voksne) og modne kvinder på 75. Nogle kører på racercykler, andre på helt almindelige citybikes, ja sågar bedstemorcykler med kurv. Men ens for alle gennemfører de distancen og den store præstation... og har endda overskud til at smile bagefter!

Hvis 103 km virker uoverskueligt
Et rigtigt god tip er at bryde distancen ned i mindre afstande og "blot" arbejde sig igennem ruten fra depot til depot. Det er meget lettere og motiverende at forholde sig til, at der er 7 km til næste depot, fremfor at der er 37 km hjem! Eller måske har du en kendt distance du cykler daglig og som går som en leg, så bryd afstanden foran dig ned i disse bidder og sig til dig selv: Nåe ja, der er godt nok 30 km hjem, men det er jo blot som 3 gange turen til arbejde, og det er jo ingenting". Metoden er lige så simpel som den lyder – og den virker!

Men selvfølgelig vil lidt forberedelse være på sin plads, hvis du slet ikke cykler til dagligt :-)

Hvor meget skal jeg træne for at kun cykle 103 km?
Alle kan cykle 103 km! Nogle vil selvfølgelig bruge længere tid end andre. Men hvis du bruger din cykel til hverdag f.eks. til og fra dit arbejde (2 x 30 min), vil du sagtens kunne gennemføre Tour de Femme.

Hvis jeg ønsker at gennemføre hurtigst muligt, hvordan skal jeg så træne?
Hvis du har planer om at forbedre din tid fra sidste år, eller du bare vil gennemføre hurtigst muligt, vil vi anbefale dig at træne 2-3 gange om ugen. Her skal du cykle mellem 30 og 80 km. Du kan evt. forsøge at køre lidt intervaltræning på bakkerne i dit cykelområde (cykle så hurtigt at du bliver meget forpustet). Hvis du cykler til og fra dit arbejde, så prøv evt. at tage tid på turen hjem fra arbejde. Så kan du altid se om du forbedrer dig. Prøv også at udvælge forskellige steder på din rute, hvor du træder lidt hårdere i pedalerne.

Desuden vil vi anbefale dig, at du melder dig i den lokale motionscykelklub. Mange klubber har træning for kvinder.

Kan jeg nøjes med at træne et par gange om ugen?
Ja – det er meget fint at komme ud at cykle et par gange i løbet af en uge. Gør det til en vane at bruge din cykel som transportmiddel. Altså, skal du blot køre en kort tur i bilen, så tag i stedet din cykel!

Hvor lang tid tager det at cykle 103 km?
Hvis du gør som de fleste andre deltagere – vælger at nyde den smukke rute, så tager det mellem 4 og 6 timer.

Kræver det en bestemt cykel for at køre Tour de Femme?
Nej – alle typer af cykler er velkomne! Den skal blot overholde de lovmæssige krav og være uden hjælpemotor... elcykler er altså IKKE tilladt. Af sikkerhedsmæssige hensyn er professionelle helstøbte tristyr ikke tilladt. Løse tribøjler skal afmonteres før løbet. Cykelhjelm er obligatorisk.

Kræver det noget særligt træningstøj?
Vi vil anbefale dig at investere i et par cykelbukser. Herudover er en god træningstrøje en god idé - den skal helst være lavet af et svedtransporterende materiale. Henvend dig i din lokale cykelforretning, og forklar dit behov, så er vi sikre på, at du vil få professionel vejledning. Men husk, at det IKKE er nødvendigt at bruge en formue på udstyr og beklædning for at deltage i Tour de Femme.

NB.: Det vil være en god idé med solbriller, da solen altid skinner på Tour de Femme ruten :-)

Skal jeg have en drikkeflaske med?
Ja – det er en god ting at have sin egen drikkeflaske med! Så bestemmer du selv, hvornår du vil drikke, og hvad du vil drikke. Men husk, at der er hele 5 rutedepoter og vandkaniner ude blandt deltagerne!


En stor tak til flg. virksomheder som støtter op om Tour de Femme i 2016:
Akutera Health Care fromHelena REMA1000
Aarhus Kommune Føtex (Levevis) Revision 2 A/S
Bonnier Helm-P Design RIC (Rikke Inter Collection)
BKI Foods A/S grünBAG Specialized
Castus Danmark Ingredien (Hairteam Company) Spring Copenhagen
Cube (BikeToyz) Lone Landmand (Brandbygegaard) StoneBros
Comwell Sport Rebild Bakker MollyMio WeBike Megastore
Ditmer A/S Naturmælk Økologisk Landsforening
Eduards Accessories OneLeg 3fisk
Egå Wellness Panacea
Forlaget Klim Percussion Play
MENU
Forside...
TILMELDING (åben)
Problemer med tilmelding?
LOGIN (åben)
Startliste 2017
Om Tour de Femme...
Praktisk info...
Nyheder...
Lodtrækning (Vind 10.000!)
Services/depoter...
Ruten...
Kan jeg klare 103 km?
Kontakt...
Samarbejd med TDF...

BILLEDER & resultater

SIDSTE NYT

28. feb. 2017
Alle tilmeldte får personlig udvikling for 3.000 kr.
Wow... den største gave nogensinde i løbets historie. Du skal blot være tilmeldt, så får du et gavekort til 1-dags kursus på Life Academy.
Værdi: 3.000 kr.
Læs mere...
15. dec. 2016
Tilmelding til Tour de Femme åbner 20. dec.
Spar op til 150 kr. ved tidlig tilmelding og vær med i konkurrencen om StoneBros produkter for over 1000 kr... 1. jan. stiger prisen til 400 kr.
Læs mere...

Gi' et frihjul i gave
Vi har gjort det let for dig at lave et fint gavekort.
Download denne fil, print og skriv modtagerens navn på kortet.
Husk, vedkommende er først tilmeldt, når du har oprettet hende via vores online tilmelding.

Download pdf...

“De er så høflige...”
Hør hvad deltagerne siger om TDF...

Se indslag...

Læs TourAvisen 2016

Åbn i browser, 7.6 Mb
Download pdf/zip, 5.6 Mb

Rutekort via Google

Se ruten her...


© 06-2017 // Arrangør:
3fisk/StoneBros